avagy budapesti hétköznapok a pandémia kellős közepén

Koronakrónikák

Koronakrónikák

Pocika: 03.22.

2020. március 22. - fuf87

Gondoltam először, hogy ma arról írok, hogy van egy új, boldogság fogadalmam – megfogadtam, amit előző posztomban írtam, és minden nap megjegyzek és cetlire felírok egy dolgot, ami aznap boldoggá tett. Dátummal, hogyha ennek a borzalomnak vége, ma borzalomnak hívom elnézést, akkor dátum szerint tudjuk, hogy mikor minek örültem.

Pénteken annak, hogy szállít hozzám is már a Wolt (egyetlen pozitív hozadéka a futás mellett ez a járványnak), tegnap pedig autókáztam egyet. Ma pedig voltam egyedül futni illetve végre az HBO GO-m rendesen működik…

Aztán ma reggel beakadt a vállam / lapockám közé egy ín, ami eléggé kihúzta a lábam alól a talajt – ez pedig arra ösztökélt, hogy egy másik szemszögből mutassam meg a napokat.

Eléggé biztonsági játékos vagyok, illetve törekszem az lenni. Néha buliban egy tátra tea hatására (nem röhög :) vagy munkában az adrenalin miatt nem épp biztonsági játékot űzök, de alapvetően szeretek felkészülni előre „bármire”. Van itthon mindig elég mosószer és öblítő. És ecetes tisztítószer, mert az a kedvencem, és stressz takarításkor a fürdőkádnak esek neki. Paradicsomszószból, ha már kettő darab van csak, veszek. Először a számlákat fizetem be, aztán nyújtózkodunk, amíg a takaró ér. Ha fúj a szél, én már sapkát hordok – „nehogy megfújjon a szél”. Mindig van nálam gyógyszeres doboz és sminktáska (jó, ez a modern nők fele, ez nem nagy szám). Van egy házidoki nénim, aki maga az istennőség, egy csodás hipohonder roham esetén mikor azt képzeltem, hogy én meg fogok fulladni a mandulagyulladástól, mert ezt láttam a tévében, lerajzolta, hogy miért is nem fogok megfulladni :))) és van nekem egy masszőrnőm, Bea, a csodák csodája, évek óta minden második héten hétfőn 7kor fixen itt van, és a lelkemet és a testemet kordában tartja. Gyakorlatilag az egyik erős biztonsági hálóm –  stressz nálam szinte azonnal testi tünetet ölt, így deréksérv, meghúzódott könyök ideg, háthúzódás – simán mindennapos.

Ma reggel mikor beakadt a vállam és alig bírtam felkelni, azon gondolkodtam, hogy írok Beának, jöjjön már ki holnap és rakjon rendbe. Biztonsági háló vol 1. aztán már fejben el kezdtem aggódni, hogy biztos jó ötlet e ez de úgy voltam vele, hogy nem mozog a bal vállam, persze h jó ötlet. Elmondtam a tesómnak, aki azonnal riadóztatta anyukámat, summa summárum nem érdekelte őket h épp egy bögrét nem bírok megmozdítani, ki ne merjem hívni a masszőrt.

Felépítesz egy bástyás kis világot magad köré, minél idősebb vagy annál megrögzöttebb bástyákkal és egy járvány első hete megborít. Ültem itthon és elsírtam magam (tudom, de már említettem, hogy hamar végletes leszek J), hogy akkor én most hogy fogok meglenni? A kezem délutánra 2 izomlazító gyógyszertől, gyógytornától, 3 fajta krémtől kezd rendbe jönni, de ez rávílágított arra, ami az örökös Bridget Jones félelmem – milyen is a koronajárvány idején egy egyedülállónak?

Vannak persze jó részek, kezdem ezzel (pozitív pszichológiaJ)

  • Mindig azt eszel amit szeretnél, hisz te döntesz egyedül
  • Senki nem szól meg, hogy titokban vettél még 5 konzerv chillis babot és két zacskó szaffi lisztet. Meg az a 3 kg gyömbér se zavar senkit
  • Nyugodt és csendes a home ofisz, nem óbégat senki egy callban, tiéd az egész ebédlő asztal;
  • Nem kell aggódnod a másikért, akinek mondjuk még be kell járni dolgozni,
  • Azon sem vesztek össze, hogy teljesen kettyós vagy e, miszerint komolyan veszed a vírust
  • Minden este ehetsz padlizsános paradicsomos tésztát (Nyugi Főni, nem teszem)
  • Minden este videochatelhetsz a barátőiddel (mondjuk ezt sem teszem, mert majd mindegyik családos :))
  • Azt nézel az HBO GO-n vagy Netflixen, amit akarsz, diktatórikus demokráciában élsz önmagaddal.

És van a szar:

  • Ha beakad a vállad, és nem bírsz csak mászva felkelni, akkor mászni fogsz. Ha 10 percig akkor tíz percig;
  • Éhes vagy,
  • de zsibbad a kezed? Vagy balekoskodsz a másik kezeddel, vagy nem eszel :)
  • Nincs aki bekenje a válladat hátul krémmel? Fürdőszivacs :))
  • Fullra kell vásárolni a hűtőt, mert ha bármi történik, jobb nem lemenni, hiszen:
  • A „családonként egy fő menjen vásárolni” nálunk eléggé egyszemélyes játék, max belső személyiséget válthatsz :))
  • Nincs szex. Búfelejtő, gondolat elterelő, „üssük el az időt” verzió, stresszoldó, csakúgy verzió, jó, a romantikát se hagyjuk ki, de az előbbiek izgibbek, pedig a közös home ofisz rengeteg mindenre jó lehet J)
  • Nincs olyan, hogy félsz bemenni valahova, mert már túl sok az ember ott, és beküldöd az erős férfit. Felveszed a maszkot és a kesztyűt és bemész
  • Nem mondja senki azt a nap közepén, amikor rápörögsz a fészbuk hírekre, hogy „hagyd már azt a szart a francba”
  • Eskü néha egy jó veszekedés is jó lehet :)
  • Csöpög a WC. Szerelőt már nem hívsz, mert mi van ha fertőzött, a zaj az zavar, így neki esel (2 óra)
  • Nincs senki, aki este elalvás előtt azt mondja: „ne félj, amíg engem látsz”

 

Mondanám, hogy ez könnyű így, de nem hazudok. Persze vannak az embernek barátai, családja, szülei, akikre mindig minden helyzetben számíthat, de a nap vége az egyedül lesz. Mindig, amíg ez a koronavírus járvány tart, mert ahogy mondottam néha viccesen: ez a helyzet a gazdaság mellett a szingliknek sem kedvez :))

No de lesz ez még így se! Ha vége ennek az egésznek, és újra önfeledten hívhatom Beát, ha beakad a vállam, ígérem, kevesebb lesz a biztonsági játék, és nem csak tátra tea után!

A bejegyzés trackback címe:

https://koronakronikak.blog.hu/api/trackback/id/tr5915546016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása